Czytelnia

Jakub Malczyk

tel. 883 918 820
Umów się online

Jak planować posiłki w trackie ciąży

Każda kobieta ciężarna powinna zadbać o prawidłową ilość posiłków, starać się je spożywać w miarę o wyznaczonych porach oraz zachowywać między nimi określone przerwy czasowe.

Nieregularność żywienia może, bowiem rzutować na szereg rozmaitych problemów. Kiedy organizm otrzymuje energię i składniki odżywcze w sposób chaotyczny i nieusystematyzowany nie jest w stanie wykorzystać ich skutecznie na bieżące potrzeby, w efekcie czego cierpi nie tylko organizm matki, ale również dziecka. Brak regularnych posiłków wywołuje ponadto częste momenty głodu, które wzmagają chęć spożywania produktów słodkich lub tłustych. Organizm, wysyłając takie sygnały, zmierza do jak najszybszego wyrównania niedoborów energetycznych. Prowadzi to często do objadania się niekorzystnymi dla zdrowia produktami, jak słodkie czy słone, bądź smażone w głębokim tłuszczu przekąski. Dlatego brak regularnych posiłków sprzyja również często nadmiernemu przybieraniu na wadze w trakcie ciąży, a także tworzeniu się rozstępów skórnych. Dlatego kobieta ciężarna powinna spożywać min. 5 posiłków dziennie. Powinna także unikać długich przerw między posiłkami, by stężenie glukozy we krwi podczas całej doby było bardziej wyrównane. Ma to szczególne znaczenie u kobiet mających skłonność do cukrzycy.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Wzrost wagi w ciąży

Czerw 25, 2014 Dieta w ciąży

Wzrost wagi w trakcie trwania ciąży jest procesem naturalnym, związanym z istotnymi zmianami anatomicznymi i fizjologicznymi jakie w tym czasie zachodzą w ciele kobiety.

czytaj więcej

Zapotrzebowanie na białko w trakcie ciąży

Wrze 11, 2014 Dieta w ciąży

Odpowiednia podaż białka warunkuje sprawne funkcjonowanie organizmu matki i stwarza optymalne warunki dla prawidłowego rozwoju organizmu dziecka w całym okresie życia płodowego.

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ